maandag 21 mei 2012

Vakantie?

Twee weken na de vakantie vraag ik me af of ik echt wel weg ben geweest. Maar de foto's geven onomstotelijk bewijs........Wat gaat de tijd snel, wat lijkt het al weer lang geleden, wat is er veel te doen! Overal hoor en zie ik mensen die druk zijn dus ach, het klinkt vast heel bekend. En ja, veel van die drukte veroorzaken we natuurlijk ook zelf. Alles willen zien en doen, vriendschappen onderhouden, huishouden, verplichte feestjes. Dagelijks lijk ik meer en meer opgeslokt door al die dingen, maar nee zeggen doe ik ook weer niet zo snel want alles is ook veel te leuk niet waar?

Uitzicht vanaf het terras bij ons huisje op onze favoriete camping....helaas gaan de bergen een beetje schuil achter de wolken zodat je de grote hoeveelheid sneeuw niet kunt zien die er nog ligt. Hoe anders is het hier in mei dan in juli!

Shoppen in de kleine straatjes van Villefranche de Conflent, een prachtig vestingstadje dichtbij. 

En sneeuw lag er! Hier steken we de pas over bij Pas de la Casa, Andorra, letterlijk verblind door zon op de sneeuw!

En de volgende dag zit je dan in Collioure op een terras aan het strand, waar zelfs mensen in de bikini van de zon lagen te genieten!

Ik moet natuurlijk even de zee voelen!

Lekker shoppen in de kleurige straatjes van Collioure........


Winkeltje met heerlijke olijfolie...

Collioure, bekend om zijn schilders en kunst, een kunstwerk op zich met al die prachtige kleuren.

En natuurlijk moest er nog weer een nieuw tasje gekocht worden op de markt van Prades, die heb je toch nooit genoeg?

Heerlijk was het, en ook te kort, maar dit was vast niet onze laatste keer in deze streek!

Daarna volgde een turbulente week; thuis komen, uitpakken, was draaien, hele week werken, heel veel verven en op zaterdag stond ik al weer op de wolmarkt van Stadsboerderij de Vosheuvel in Amersfoort. Gelukkig was vriendin Martha mee om te helpen (heerlijk om hulp te hebben maar vooral heel gezellig!), viel het weer ook mee en al met al was het een erg leuke markt. Voor herhaling vatbaar zelfs! Mede georganiseerd door Hans en Gerrie van Low Lands Legacy (perfect geregeld!) en met de onvermoede zangkunst van Hans op de achtergrond was de sfeer geweldig en was het ontzeteend leuk om zoveel wolliefhebbers te zien en te spreken, bekenden en onbekenden. 


Afgelopen week heb ik een aantal kleurtjes katoen in de webshop gezet. Het is Scheepjes Larra en zelf vind ik het prachtig. Mooi stevig getwijnd zodat je er niet te snel met je haaknaald doorheen prikt en een hele mooie glans.


Alhoewel niet zelf geverfd vind ik het een leuke aanvulling van mijn assortiment en eerlijk gezegd vind ik zelf het haken van al die leuke figuurtjes zo leuk! Kleine projectjes die je in 1 avond kan maken en ontzettend leuk zijn als cadeautje. Ik heb er dan ook wat leuke boeken bij ingekocht met inspirerende ideetjes!

Ondanks de drukte heb ik al heel wat meters gebreid de laatste weken maar ik kan niets laten zien! Het is natuurlijk voor de kwartaalselectie en ik wil uiteraard het verrassingseffect niet wegnemen voor de deelneemsters! De voorbereidingen zijn nog in volle gang en 1 deelneemster weet al meer en heeft al een voorbeeld gebreid van 1 van de patronen. En zij vindt het nog veel lastiger om het niet te laten zien, dus Heleen, sssst! Nog heel even wachten voor je het Ravelry zet!

De komende weken staan weer in het teken van wol uiteraard. Zoals hierboven al genoemd komt de kwartaalselectie er natuurlijk aan maar er is meer. Eind juni vertrek ik met een aantal vriendinnen naar Engeland om Woolfest te bezoeken! Ik verheug me er enorm op! We vliegen met 5 dames naar Liverpool en gaan met een gehuurde auto richting Cockermouth (Cumbria). Cockermouth ligt vlak boven het Lake district dus de reis zal ongetwijfeld al mooie plaatjes opleveren. Uiteraard volgt er een uitgebreid verslag.

Een week later sta ik al weer op een markt in Orvelte. Ook daar wordt voor het eerst een wolmarkt georganiseerd (en ook mede door Hans en Gerrie). Nou is Orvelte op zich al een ontzettend leuk en schilderachtig plaatsje en met ook nog een wolmarkt niet te versmaden voor breisters, spinsters en viltsters. Ik hoop weer veel bekenden (en ook onbekenden uiteraard) te zien op de markt! 



3 opmerkingen:

  1. Wat heb je leuke foto's uit Frankrijk! Na je hele betoog wat er voor leuks nog allemaal gaat volgen zou ik het bijna vetgeten. Ik kan me goed voorstellen dat die vakantie al weer heel ver weg lijkt. Je bent er maar flink druk mee met al die wolletjes. Maar ohhhhh, ze zijn zo mooi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke vakantie heb je gehad, vooral die tasjes. Maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat Heleen al weet wat we kunnen gaan maken van het garen. Ik heb haar al omgekocht, bestookt, gestalkt....maar ze zegt niets.
    Veel plezier in Engeland

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een fantastische vakantie gehad in Frankrijk en dan kom je terug en het is druk, druk, druk. Je hoeft je niet te vervelen. Zo veel leuke dingen in het vooruitzicht. Geweldig om in Engeland naar dat Woolfest te gaan. Lijkt me schitterend en je ziet weer eens iets anders... Hoewel: de markten in Nederland zijn ook heel leuk. Wij zijn wel van plan om weer naar Orvelte te gaan. Je moet een keuze maken; je kunt ieder weekend wel weg.... Hans en Gerrie kennen wij heel goed; geweldige, betrokken mensen. Ik zie je daar dan wel en ik zal me bekend maken. Ik wil al die mooie wolletjes van jou wel eens in het echt zien en de maakster ook hoor.
    Tot een volgende keer en de groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen