maandag 19 maart 2012

Mohair spinnen met Iboy

Afgelopen zaterdag hadden we weer een geweldige spindag bij Martha - Creatieve Draadjes. Het thema van deze dag was 'Mohair' en Iboy heeft ons alles verteld over het verwerken van mohair, zowel over het sorteren, wassen, verven, als over het spinnen en breien. De voorbeelden die ze liet zien en haar enthousiasme werkten voor mij weer erg aanstekelijk. Ik zit weer vol nieuwe ideeën!

Hier een kleine impressie:

Ingrid, Karin en Saskia ingespannen aan het werk!

Wat een kleurenpracht! Vrij te gebruiken in onze draadjes.......

Het eindresultaat van Karin, glamorous!

En ondanks dat ik een winkeltje vol wol heb kon ik het niet laten om weer van alles te kopen. Zo belandde er zomaar weer een blauwe texelaar vacht in mijn auto, oeps! En nog wat prachtige mohair waar ik nu al mee aan het spinnen ben.

Naast dat het natuurlijk altijd erg leerzaam is, is het vooral gewoon ontzettend gezellig met gelijkgestemde wol-fanaten (lees wol-idioten) samen bezig te zijn en te praten over............tjah vooral wol!


4 opmerkingen:

  1. O, wat spannend; daar had ik ook wel bij willen zijn..... Ik werk graag met mohair en Iboy heeft prachtig materiaal. Binnenkort komt hier ook weer een blauwe texelaar...ik verheug me er op. Al jaren een vacht van hetzelfde schaap... hoe lang nog????
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heel mooi uit, maar spinnen is iets wat ik nog nooit gedaan heb. Ik kom binnenkort weer eens in je winkletje neuzen, maar eerst moet ik de 5 strengen opbreien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou MJ en ik hebben het er over gehad! We komen graag bij je!!! Lijkt ons heel spannend! En wol.....is zo leuk.Ben benieuwd naar je aanwinsten. Die zie ik binnenkort vast wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke kleuren! Groeten, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen